Moje konwersje modeli w skali 1:72

IKARUS 60 #372




Ikarus 60 rysunek techniczny źródło internet


NAZWA: IKARUS 60

BARWY: czerwone, WPK Katowice

NUMER BOCZNY: 372

BAZA MODELU: model wydawnictwa DeAgostini


OPIS

Wydawnictwo DeAgostini wypuściło na rynek polski serię "Kultowe Autobusy PRL" w której znalazł się model Ikarusa 60T. Model ten stał się dobrą bazą do konwersji na model Ikarusa 60 jaki jeździł w WPK Katowice Wielu już nie pamieta ale te autobusy jeździły w Polsce. Jednym z miejsc w Polsce, gdzie jeździła ich spora ilość był Górny Śląsk.



WPK Katowice Ikarus 60 nr.boczny 372 zbiory własne


Produkcję Ikarusa 60 rozpoczęto w 1951r. Pojazd wyposażono w nowy silnik Csepel D613, produkowany na licencji Steyr. Był to silnik rzędowy, 6-cylindrowy, o pojemności skokowej 7,983l i o mocy 125 KM. Autobus miał długość 9 600 mm. Autobus był bardzo zbliżony konstrukcyjnie do wcześniejszego modelu Mavag Tr-5. Pozostała konstrukcja nadwozia i podwozia, natomiast zmianie uległ wygląd zewnętrzny – ściana czołowa była pionowa, a silnik została schowano w całości w karoserii. Wyprodukowano 1892 sztuk modelu 60.



Ikarus 602 nr.boczny 267 Droga Zabrze-Gliwice Zdjęcie pochodzi z portalu Facebook


Na bazie Ikarusa 60 opracowano model turystyczny 601, który później zmodernizowano i oznaczono jako 602. Modele Ikarus 602, również jeździły w Katowicach, były zamówione pod transport pracowników do zakładów pracy ale trafiły również do WPK Katowice.


BAZA DO KONWERSJI




GOTOWY MODEL







www.modele72.cba.pl

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2021